Toplam oyun pazarının 500 milyon dolara ulaştığı Türkiye'de sanal oyunların payı 40 milyon doları buldu, içeriye gerçek Kumlama kumu para koyup dışarı çıkartamadığınız bu oyun için ayda 25 doların üzerinde para harcayan oyunculara kumarhanede çok para harcayan oyuncu anlamına gelen "Balina" adı veriliyor.
100 bin Türk balinanın şansını denediği sanal oyunlar arasında en fazla tercih edilenler ise Okey ve Poker olarak öne çıkıyor. Poker gibi masaüstü kâğıt oyunlarının sanal oyun şirketlerine bıraktığı kazanç balon patlatma ve çiftlik gibi arcade oyunlarının 10 katına kadar çıkıyor. ArcadeMonk'un kurucusu Ömer Bilge Ersoy'a göre oyuncuların gerçek para yatırdığı ancak kazandıklarını asla gerçek para olarak havuzun dışına çıkartamadığı bu oyunlara para harcamasının altında yatan motivasyon aracı "Facebook'daki arkadaşım beni yenemez" hırsı ve aidiyet duygusu. Parayı kazanan hep oyun şirketleri oluyor.
Kategori : EKONOMİ