Çinli otomobil markalarının pazara ilk girdiği yıllarda genel beklenti uygun fiyatları sayesinde önemli satış adetlerine ulaşıp, pazarın karakterini bile değ seo usa iştirebileceği yönündeydi. Türk firmaları distribütörlük alabilmek için birbiri ardına Çinli üreticilerin kapısını çalıyordu. Ancak, ne fiyatlar hayal edildiği gibi ucuz ne de otomobiller Türk tüketicilerine uygun oldu. Çin'den yapılan ithalatta alınan yüzde 10 Gümrük Vergisi'nin de etkisiyle araçların satış fiyatları, beklentileri karşılamayı başaramadı. Buna modellerin tasarımları, donanım seviyelerindeki eksiklikler, dizel motorların azlığı ve tanıtım eksiklikleriyle birleşince Çinli markalar hızla kan kaybetmeye başladı.
Türkiye pazarına ilk giren Çinli markalardan, distribütörlüğünü Mermerler'in yürüttüğü Chery, iddialı söylemleriyle gündeme çok sık geldi. Adapazarı'nda üretim tesisi kurulacağı açıklamaları ve etkili reklam kampanyalarıyla medyada geniş yer bulan markanın 2010 yılındaki 2.650 adet olan toplam satışları, 2011'de 2.045 adede düşerken, bu yılın ocak-temmuz döneminde 514 adette kaldı.
Kategori : GÜNCEL