Çin malı otoyollar uzun ömürlü değil

  • Ana Sayfa
  • Çin malı otoyollar uzun ömürlü değil
Çin malı otoyollar uzun ömürlü değil
Çin’de yetersiz altyapıyla yapılan yollar görenleri korkuya düşürüyor. En son ülkenin kuzeydoğusunda çöken bir yol 4 can aldı.Abone ol

Dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olan Çin’de yetersiz altyapıyla yapılan yolların ömrü ortalama 10 ayla sınırlı kalıyor. Ülkedeki en büyük felaket bilançoları, kara ve demiryollarındaki ihmaller yüzünden meydana gelen kazalarda yaşanıyor. İngiltere’de yayımlanan Daily M yunanistan seo ail gazetesi, Çin’deki ölümcül trafik kazalarının arkasındaki nedenleri ele aldı. En son cuma günü ülkenin kuzeydoğusunda yer alan Heilongciang bölgesindeki otoyol köprüsünün çökmesi sonucu dört kişi hayatını kaybetti. Çöken köprüyle birlikte devrilen dev kamyonlar adeta araba mezarlığı görüntüsü oluşturdu.

TREN RAYDAN ÇIKTI

Fakat, kazanın bu denli dikkat çekmesinde köprünün henüz 10 ay önce tamamlanmış olması rol oynadı. Çok kısa bir süre önce yapılmasına rağmen dayanıksız çıkan köprü ülke için sürpriz değil. Son yıllarda özellikle yeni inşa edilmiş köprü çökmeleri ülkenin en korkunç kaza felaketleri arasında üst sıralara çıktı. Şinhua Haber Ajansı’na göre son bir yıldır ülkede altı büyük köprü çöktü. Yine geçen hafta perşembe günü aynı bölgede iki trenin çarpışması sonucu 24 kişi hayatını kaybetti. Aralık ayında ülkenin doğusundaki Cıciang eyaletinde bir yolcu treninin raydan çıkarak bir başka trenle çarpışması sonucu köprüden devrilmesiyle 35 kişi yaşamını yitirdi.

Yaşanan trajik kazalar, inşa ve onarım çalışmalarındaki hızıyla gündeme gelen ülkede derin bir güvenlik endişesine neden oluyor. Çöken yolların veya hatalı rayların düzenli bakım ve güvenlik kontrollerinden geçmediği ortaya çıkıyor.



Kategori : DÜNYA