Amazon, dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biri olduğu için kendi özel terim setine sahiptir. İşte Amazon üzerinde sıkça kullanılan bazı terimler:
-
ASIN (Amazon Standard Identification Number):
- Ürünleri benzersiz bir şekilde tanımlamak için kullanılan 10 haneli bir sayıdır. Her Amazon listelemesine özgüdür.
-
FBA (Fulfillment by Amazon):
- Amazon tarafından sağlanan bir hizmettir. Satıcılar ürünlerini Amazon deposuna gönderir ve Amazon, depolama, paketleme ve kargo işlemlerini yönetir.
-
Prime Day:
- Amazon'un yılda bir kez düzenlediği büyük bir indirim etkinliğidir. Genellikle Temmuz ayında gerçekleşir ve yalnızca Amazon Prime üyelerine özel fırsatlar sunar.
-
Amazon Prime:
- Amazon'un ücretli bir üyelik hizmetidir. Prime üyeleri, hızlı kargo, Prime Video, Prime Music gibi bir dizi avantajdan yararlanabilirler.
-
Seller Central:
- Satıcıların Amazon hesaplarını yönettikleri ve ürün listeleme, sipariş takibi gibi işlemleri gerçekleştirdikleri online platform.
-
Buy Box:
- Bir ürün sayfasında "Sepete Ekle" düğmesinin yanında bulunan kutucuktur. Birden çok satıcı aynı ürünü satıyorsa, Buy Box genellikle en rekabetçi fiyatı ve hizmet koşullarını sunan satıcıya atanır.
-
A9:
- Amazon'un arama algoritmasıdır. A9, müşteri sorgularına yanıt olarak ürün listelerini sıralar ve Amazon arama sonuçlarını belirler.
-
Amazon Warehouse Deals:
- Amazon tarafından satılan indirimli ürünlerin bir kategorisidir. Bu ürünler genellikle kullanılmış veya açılmış ancak hala çalışan ürünlerdir.
-
Brand Registry:
- Marka sahiplerine, sahip oldukları markaların Amazon üzerinde daha iyi korunmasını sağlayan bir hizmet.
-
AMZ:
- Amazon'un kısaltmasıdır ve genellikle Amazon ile ilgili çeşitli konularda konuşurken veya yazarken kullanılır.
Bu terimler, Amazon üzerinde satış yapan veya alışveriş yapan kişiler arasında yaygın olarak kullanılır. Amazon ekosistemi sürekli olarak güncellendiği için yeni terimler de ortaya çıkabilir.